پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: وجود یک کالا در دو انبار
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با سلام
چند تا پروژه تو نقاط مختلف تهران داریم تو هر کدام هم یک انبار.
کالایی مثل مثلا کامپیوتر تو همه پروژه ها داریم. آیا میشه یک کد برای کامپیوتر تعریف کرد و ورود و خروج این کالا رو تو هر انبار کنترل کرد؟؟
کد طبقه بندی و شرح طبقه بندی رو انجام دادم و حالا واسه کد خود کالا چی میشه؟ یعنی شرح کالا هم خودش کد داره اون چی میشه؟

یه سوال دیگه داشتم که فنی نیست. اینجا فقط من مشکل دارم ؟ غیر از من کسی چیزی نمینویسه. یا اینکه تو تنظیماتی جایی باید دستکاری کنم که گزارشای بقیه رو هم بتونم ببینم.؟
با سپاس فراوان
با سلام

نقل قول:چند تا پروژه تو نقاط مختلف تهران داریم تو هر کدام هم یک انبار.
کالایی مثل مثلا کامپیوتر تو همه پروژه ها داریم. آیا میشه یک کد برای کامپیوتر تعریف کرد و ورود و خروج این کالا رو تو هر انبار کنترل کرد؟؟
کد طبقه بندی و شرح طبقه بندی رو انجام دادم و حالا واسه کد خود کالا چی میشه؟ یعنی شرح کالا هم خودش کد داره اون چی میشه؟

در مورد کد کالا، اساسا کد کالا هیچ ارتباطی به انبار ندارد. کد کالا صرفا یک شناسه انحصاری برای شناسایی کالاها می باشد. بعنوان مثال اگر کالای شما دارای کد فرضی "800" باشد، در تمامی عملیاتهای این کالا، صرفنظر از اینکه در چه انباری می باشد، کد کالا همین "800" است.

ضمن اینکه اساسا برای مدیریت ورود و خروج کالاها در انبارها، شما هیچ نیازی به تفکیک گذاشتن روی کد کالا ندارید، اساسا اگر چنین رویه ای هم در پیش بگیرید کاملا اشتباه است.

داخل هر رسید یا حواله انبار، نام انبار مربوطه از شما گرفته می شود و این تفکیک برای کلیه ورود و خروج ها و آمارهای موجودی و سایر آمارهای مرتبط کاملا کفایت می کند و نیاز به هیچ مکانیزم اضافه تری هم ندارید.

نقل قول:یه سوال دیگه داشتم که فنی نیست. اینجا فقط من مشکل دارم ؟ غیر از من کسی چیزی نمینویسه. یا اینکه تو تنظیماتی جایی باید دستکاری کنم که گزارشای بقیه رو هم بتونم ببینم.؟

هیچ دستکاری لازم نیست بکنید، شما به صورت پیش فرض همه مطالب تالار گفتمان را می بینید.

با سپاس
(06-10-2017 02:20 PM)admin نوشته: [ -> ]با سلام

نقل قول:چند تا پروژه تو نقاط مختلف تهران داریم تو هر کدام هم یک انبار.
کالایی مثل مثلا کامپیوتر تو همه پروژه ها داریم. آیا میشه یک کد برای کامپیوتر تعریف کرد و ورود و خروج این کالا رو تو هر انبار کنترل کرد؟؟
کد طبقه بندی و شرح طبقه بندی رو انجام دادم و حالا واسه کد خود کالا چی میشه؟ یعنی شرح کالا هم خودش کد داره اون چی میشه؟

در مورد کد کالا، اساسا کد کالا هیچ ارتباطی به انبار ندارد. کد کالا صرفا یک شناسه انحصاری برای شناسایی کالاها می باشد. بعنوان مثال اگر کالای شما دارای کد فرضی "800" باشد، در تمامی عملیاتهای این کالا، صرفنظر از اینکه در چه انباری می باشد، کد کالا همین "800" است.

ضمن اینکه اساسا برای مدیریت ورود و خروج کالاها در انبارها، شما هیچ نیازی به تفکیک گذاشتن روی کد کالا ندارید، اساسا اگر چنین رویه ای هم در پیش بگیرید کاملا اشتباه است.

داخل هر رسید یا حواله انبار، نام انبار مربوطه از شما گرفته می شود و این تفکیک برای کلیه ورود و خروج ها و آمارهای موجودی و سایر آمارهای مرتبط کاملا کفایت می کند و نیاز به هیچ مکانیزم اضافه تری هم ندارید.

نقل قول:یه سوال دیگه داشتم که فنی نیست. اینجا فقط من مشکل دارم ؟ غیر از من کسی چیزی نمینویسه. یا اینکه تو تنظیماتی جایی باید دستکاری کنم که گزارشای بقیه رو هم بتونم ببینم.؟

هیچ دستکاری لازم نیست بکنید، شما به صورت پیش فرض همه مطالب تالار گفتمان را می بینید.

با سپاس

ببینید من در واقع سوالم اینه.
مثال : من طبقه بندی میخوام بکنم به این صورت : گروه اصلی : ابزار آلات - گروه فرعی 1 : ابزار آلات دستی،برقی،شارژی،بادی و ..... گروه فرعی 2 Sadمثلا دستی رو باز میکنم) آچار آلات،انواع چکش،انبرها،پیچ گوشتی،اره، قیچی و ......
تا این قسمت توی این نرم افزار طبقه بندی شده و کد هم واسه هر طبقه گذاشته شده. تا اینجاش مشکلی نیست. حالا خود کالا یا نوع جنس هم یک کد لازم داره. مثلا آچار آلات زیر مجموعش میشه آچار بکس سایز x ، آچار بکس سایز Y ، و و و شاید تا ده تا بیست تا پنجاه شاید هم بیشتر آچار بکس با سایز های مختلف دارم.
واضح تر بگم. دو رقم اول (51 میشه ابزار آلات-01 میشه دستی- دوباره 01 میشه آچار آلات ) تا این قسمت طبقه بندی درختواره انجام شده. حالا مثلا 001 میشه آچار بکس سایز "2 - 002 میشه آچار بکس سایز "5 و به همین ترتیب....
این قسمت آخر رو نرم افزار نداره. با بارکد داره این عمل رو انجام میده در صورتی که بارکد چیز دیگه ای هست. آیا درست میگم؟؟ اگر اشتباه میکنم بنده را راهنمایی کنید. با نرم افزار های دیگه ای که کار کردم اینچنین بوده. سپاس
با سلام

مطالب که گفتید صحیح است. در سیستم یکپارچه راهکار، کد کالا مستقل از کد طبقه بندی ها می باشد و ارتباطی با آن ندارد. شما در کد گذاری کالاها باید این مساله را توجه کنید.

ضمن اینکه این مستقل بودن کد کالا و کد طبقه بندی کالا مانع این نمی شود که شما استاندارد کد گذاریتان را رعایت نکنید، شما می توانید در کد گذاری کالاها با توجه به کد طبقه بندی آن، کد مناسبی را انتخاب نمایید، مثلا می توانید اول کد کالا به صورت دستی کد طبقه بندی را نیز بیاورید.

با سپاس
سلام

استاندارد کد گذاری میگه دو رقم سمت راست یا سه رقم سمت راست نشان دهنده جنس کالاست. در اینجا اگه بخوام این موضوع رو رعایت کنم می بایست 14000 تا کالایی که دارم رو تو طبقه بندی درختواره پیاده کنم و حتی کالا های من اضافه هم میشه به مرور زمان. و انجام این کار غیر ممکن می باشد. و این یه ضعف محسوب میشه.
سپاس.
نقل قول:سلام

استاندارد کد گذاری میگه دو رقم سمت راست یا سه رقم سمت راست نشان دهنده جنس کالاست. در اینجا اگه بخوام این موضوع رو رعایت کنم می بایست 14000 تا کالایی که دارم رو تو طبقه بندی درختواره پیاده کنم و حتی کالا های من اضافه هم میشه به مرور زمان. و انجام این کار غیر ممکن می باشد. و این یه ضعف محسوب میشه.
سپاس.

با سلام

ظاهرا شما از صحبتهای قبلی بنده سوء برداشت داشته اید. با یک مثال صحبتهای قبلی را تکمیل می کنم.

فرض کنیم شما طبقه بندی زیر را که یک طبقه بندی دوسطحی می باشد، دارید :

کد طبقه بندی : 01-10
نام طبقه بندی : کالای دیجیتال - کامپیوتر

حالا موقع معرفی کالاهای این طبقه بندی به شکل مثالهای زیر عمل کنید :

کد کالا : 100101
نام کالا : کامپیوتر HP

کد کالا : 100102
نام کالا : کامپیوتر ASUS

همانطور که می بیند در ابتدای کد کالا، کد گروه را نیز گنجانده ایم، البته این نوع کد گذاری الزامی نیست و کاملا سلیقه ای است و اگر بر فرض کدهای کالاها را به ترتیب 1 و 2 هم می گذاشتید هیچ خللی در عملکرد نرم افزار و همینطور گزارشات انبار ایجاد نمی شد.

یک نکته مهم : توجه داشته باشید که وقتی ما به شما می گوییم کد بندی کالا مستقل از کد بندی طبقه بندی کالا می باشد صرفا به این مفهوم می باشد که مکانیزم کدینگ آنها مستقل می باشد و اینطور برداشت نشود که اگر کدها استاندارد مشخص نداشته باشند ارتباط بین کالا و طبقه بندی کالا دچار خلل خواهد شد. اساسا اگر شما به کالاها هر مدل کدی بدهید اما در هنگام معرفی کالا طبقه بندی اش را انتخاب کرده باشید، این ارتباط برقرار خواهد بود و ارتباطی هم به شیوه کدینگ نخواهد داشت.

با سپاس
با سلام مجدد
فرمایشات شما کاملا صحیح و دقیقا هم بنده هم همین عمل رو انجام دادم یعنی همون مثال کامپیوتر که فرمودید. 100101. ولی به ناچار . عرایض بنده چیز دیگه ای بود که فکر می کنم تو فضای مجازی نمیشه تبادل اطلاعات کرد.
ممنونم از وقتی که برای کاربران می گذارید.
با سپاس فراوان
با سلام

نقل قول:عرایض بنده چیز دیگه ای بود که فکر می کنم تو فضای مجازی نمیشه تبادل اطلاعات کرد.

در مورد این قسمت از صحبتهای شما بنده کاملا مخالف هستم. البته دلایلش را هم خدمتتان عرض خواهم کرد.

برعکس نظر شما بنده صد در صد عقیده دارم که تبادل اطلاعات از طریق امکاناتی که فضای مجازی در اختیار شما قرار می دهد بسیار بهتر از گفتگوی معمولی و صد البته بسیار بهینه تر هم صورت می پذیرد.

تجربه شخصی بنده به عنوان کسی که بیش از یک دهه از عمرم را به پشتیبانی تلفنی و حضوری نرم افزارهای مختلف در شرکتهای مختلف پرداخته ام و همینطور چند سالی را نیز به پشتیبانی نرم افزار از طریق تالارهای گفتمان در مجموعه راهکار سافت پرداخته ام و به نوعی تجربه هر دو مدل را دارم، اینست که به دلایل زیر این مدل صد البته بهتر است :

1. شما وقتی مجبور هستید مشکلتان را بنویسید معمولا قبل از نگارش وقت می گذارید و سعی کنید تا به بهترین و گویاترین والبته کوتاهترین شکل ممکن مشکل را مطرح کنید و از حاشیه رفتن و هدر دادن زمان که در مدل پشتیبانی تلفنی صورت می پذیرد جلوگیری می شود و در نتیجه بهره وری بالایی هم در پی خواهد داشت.

2. شخصی که پاسخ شما را می دهد، چون پاسخش مستند می شود و علاوه بر سوال کننده، سایرینی نیز ممکن است پرسشها و پاسخها را ببینند، دقت بیشتری در پاسخگویی خواهد داشت و از دادن پاسخ های سرسری و به قول معروف از سر باز کردن مشتری مجبور است اجتناب کند، که متاسفانه این مدل پاسخها در پشتیبانی تلفنی به وفور مشاهده می شوند و نتیجه ای جز اتلاف وقت در پی نخواهد داشت.

3. خود این مستند شدن پرسشها و پاسخها باعث می شود تا به عنوان یک متن آموزشی بتواند در اختیار دیگرانی نیز هم قرار بگیرد و اساسا از پرسیدن سوال تکراری تا حدود زیادی پرهیز می شود و باز این هم منجر به بهره وری بالا می گردد.

4. روشهای سنتی پشتیبانی مانند پاسخگویی تلفنی و حتی مراجعه حضوری بسیار زمان بر می باشند و اساسا باید تمامی تمرکز در طول مکالمه بر روی یک مشتری باشد و به همین دلیل هزینه های پشتیبانی برای شرکت ارائه دهنده خدمات گزاف می گردد و اساسا برای همین هم هست که تعرفه های پشتیبانی آنها بالا می رود و این در حالی است که در مجموعه راهکار سافت با این شیوه، ما توانسته ایم به عنوان اولین مجموعه نرم افزاری در ایران باشیم که در حدود 5 سال خدمات پشتیبانی صد در صد رایگان به مشتریانمان ارائه بدهیم، زیرا با حداقل نیروی انسانی می توانیم پاسخگوی حداکثر تعداد مشتری باشیم.

5. در این روش پشتیبان نرم افزار حتی در صورتیکه پاسخ سوالی را نداند فرصت این را دارد تا با نفر فنی تر و ارشد تر از خودش مشورت کند و پاسخ بهتری بدهد، اما در روش تلفنی معمولا مهمترین فاکتور حاضر جوابی و دانش بالای پاسخ دهنده می باشد که اگر غیر از این باشد شما باید مدام بین نفرات پاسخ دهنده پاس شوید تا به نفر فنی تری که پاسخ را می داند برسید که باز هم اتلاف وقت را در پی خواهد داشت.

6. تنها مزیتی که پشتیبانی تلفنی بر این مدل پشتیبانی ما دارد اینست که آنجا شما دو گوش شنوا دارید که درد دلتان را بشنود و به نوعی از نظر روانی انرژی مثبتی به شما می دهد، مخصوصا اینکه به خود ما هم که در آن روش کار می کردیم مدام توصیه داشتند که اگر مشکل مشتری را هم نتوانستید حل کنید، مهم نیست و مهمتر از آن اینست که حرف مشتری را گوش بدهید تا تخلیه شود و در نتیجه احساس خوبی پیدا کند (این مساله بیشتر روانی است تا منطقی و طبیعتا یک دروغ شیرین از یک حقیقت تلخ بهتر است) ، وگرنه از نظر فنی مزیتی در آن نیست که در این نباشد. ضمن اینکه طبیعتا صحبت کردن از نوشتن ساده تر است و مشتریان هم ذاتا تمایل دارند تا به جای نوشتن صحبت کنند و این هم عادی است.

در پایان توصیه هایی هم برای شما و حتی سایر کاربران دارم که منجر می شود از این مدل به بهترین وجه ممکن بهره برداری کنند و به جای فکر کردن به نقاط ضعف احتمالی روش، به نقاط قوتش فکر کنند.

* هنگام طرح سوال بین سوالهای آموزشی و پیشنهادات و انتقادات، تفکیک قائل شوید. در واقع خود طرح پرسش یک هنر است، بعنوان مثال اگر شما از پشتیبان راهکار سافت سوال کنید : "چگونه کالاهایم را در نرم افزار شما کدبندی کنم؟" ، پاسخ دادن به این سوال خیلی سر راست تر و راحتتر است تا اینکه سوال را با یک پیشنهاد و یک انتقاد همراه کنید و به صورت ترکیبی مطرح کنید. پیشنهادات و انتقادات را از سوالهای آموزشی تفکیک کنید و در موضوعات دیگری مطرح کنید، تا در موضوعات جداگانه ای به آنها پرداخته شود و موضوع اصلی سوال را به انحراف نکشاند.

* هر چقدر که سعی کنید سوال را ساده تر کنید و از پیچیدگی پرهیز کنید، پاسخ دادن به آنهم ساده تر می شود. اساسا سادگی بهترین هنر است. ما نمونه های زیادی از این نوع طرح سوالات سر راست و مشخص داریم که حتی برای آنها فیلم آموزشی هم ساخته شده است تا کاربر بهتر پاسخ را درک کند.

با سپاس فراوان
با تشکر از زحمات شما
آدرسهای ارجاع