پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: فاکتور فروش
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2
نقل قول:البته این مستندات اگر در فاز اول روابط بین جداول باشد کفایت میکند.مثلا برای یک کالا جدول اصلی و کلید های اصلی کدامند؟زیر مجموعه ها به همین شکل.مثلا برای آوردن طبقه بندی کالا در فاکتور کافیست نام کامل طبقه بندی مربوط به آن کالا به ادامه نام کالا یا قبل آن اضافه شود.

با سلام

موضوع مستند کردن خیلی مفصلتر از این می باشد، از شما می خواهم که در این زمینه منتظر سیاستهای اعمالی از سمت راهکار سافت باشید، در حال حاضر و در کوتاه مدت ظرفیت ورود به این مساله را نداریم. صرفا برای درک بهتر صورت مساله به برخی مواردی که لازم است مستند شوند می پردازم تا حجم کار را درک کنید :

1. باید بیش از 160 جدول موجود در پایگاه داده مستند شوند که هر جدول چیست و چه کاربردی دارد.
2. باید بیش از چند هزار فیلدی که در این جداول وجود دارند، مستند شوند که هر کدام چه مقداری را دارد و اساسا کاربرد هر مقدار چیست.
3. خیلی از فیلدها به اصطلاح طراحان دیتابیس type base هستند که باید این type ها تشریح شوند. چون در نگارش Query ها از این type ها در شرطهای Query استفاده می شوند و در غیر اینصورت نتایج صحیحی گزارش نحواهند شد.
4. باید ارتباطات بین جداول (کلیدهای خارجی جداول) تشریح شوند.
5. برخی ارتباطات چندگانه در برنامه پیاده سازی شده اند و به دلایلی منطقی در سمت پایگاه داده داده اعمال نشده اند، اما لازم است که این موارد هم مستند شوند، چون ضرورت دارند.
6. باید داده های فیکس جداول تشریح شوند، چون حائز اهمیت بالا هستند و در برنامه به آنها استناد شده است.
7. و جزئیات خیلی زیاد دیگری که بازگو کردن تک تک آنها زمان زیادی می برد.

از اینها گذشته، بعد از مستند شدن تمامی موارد سمت پایگاه داده، تازه ما با داده های خام مستند شده آشنا می شویم. در حالی که خیلی از داده ها اساسا در پایگاه داده ذخیره نشده اند و با پردازش اطلاعات خام پایگاه داده، در نرم افزار محاسبه می شوند و نمایش داده می شوند، بعنوان مثال مانده حساب یک شخص، بانک، و یا صندوق و ... در دیتابیس موجود نمی باشد، بلکه باید با یکسری قوانینی که نیاز به برنامه نویسی سمت اپلیکیشن دارد، طی یک عملیات محاسباتی رکورد به رکورد در اپلیکیشن محاسبات انجام شود.

یعنی مستند کردن کامل پایگاه داده هم، علیرغم اینکه کمک زیادی در تهیه گزارشات خام می کند اما در تهیه گزارشات پردازشی (و مخصوصا پردازش های رکورد به رکورد) نمی تواند چاره ساز باشد.

به دلایلی که ذکر شد و یا حتی هم ذکر نشد، در حال حاضر این مساله جزء کارهای کوتاه مدت نمی باشد. در صورتی که مجموعه راهکار سافت به این مساله ورود کند (که قصدش هم وجود دارد) متعاقبا اطلاع رسانی های لازم از طریق سایت و کانال تلگرام صورت می پذیرد.

با سپاس
صفحات: 1 2
آدرسهای ارجاع